Zadbaj o swoje auto - podstawy serwisowania

ny serwis, w którym z pewnością znajdziemy profesjonalistów, którzy posiadają o wiele większą wiedzę odnośnie naszego auta. Dotyczy to zwłaszcza najnowszych modeli samochodów. Istnieje również wiele możliwości wyboru pomiędzy zwyk

Zadbaj o swoje auto - podstawy serwisowania

Różne serwisy samochodowe

Na rynku istnieje bardzo wiele możliwości wyboru, jeśli chodzi o miejsce naprawy naszego auta. Możemy zdecydować się wobec tego na autoryzowany serwis, w którym z pewnością znajdziemy profesjonalistów, którzy posiadają o wiele większą wiedzę odnośnie naszego auta. Dotyczy to zwłaszcza najnowszych modeli samochodów. Istnieje również wiele możliwości wyboru pomiędzy zwykłymi warsztatami samochodowymi świadczącymi takie usługi, jak wymiana części samochodowych. To rozwiązanie jest z pewnością bardziej korzystne dla osób, które chcą zaoszczędzić na naprawie auta lub ich samochód jest już dość wiekowy. Różnica w cenie pomiędzy tymi dwoma rodzajami naprawy samochodu jest naprawdę często olbrzymia.


Wikipedia o tablicy rozdzielczej

Tablica rozdzielcza (popularnie zegary lub wskaźniki) - część deski rozdzielczej zawierająca podstawowe wskaźniki, pokazujące kierowcy podstawowe parametry dotyczące funkcjonowania podzespołów pojazdu. W zależności od wyposażenia pojazdu mogą to być m.in.:

prędkościomierz - wskazuje wartość prędkości z jaką aktualnie porusza się pojazd. Wartość podawana jest w kilometrach na godzinę (km/h lub kph), lub milach na godzinę (ang.: mph);
obrotomierz - wskazuje wartość prędkości obrotowej silnika w obrotach na minutę;
wskaźnik paliwa - wskazujący ilość ciekłego paliwa w zbiorniku pojazdu;
drogomierz (całkowity, dzienny);
wskaźnik temperatury płynu chłodzącego;
wskaźnik temperatury oleju silnikowego;
wskaźnik napięcia ładowania;
wskaźnik ciśnienia powietrza doładowującego;
lampki kontrolne - ostrzegawcze, alarmowe, informacyjne.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tablica_rozdzielcza


Świece w aucie - jak działają?

Iskra powstaje pomiędzy elektrodą centralną (środkową), zasilaną wysokim napięciem i umieszczoną wewnątrz izolatora ceramicznego, a elektrodą (elektrodami) boczną podłączoną do masy poprzez gwintowany korpus świecy. Korpus służy także do zamontowania świecy w gnieździe w głowicy silnika, zapewniając tym samym dobre odprowadzanie ciepła.

Szczelina pomiędzy elektrodami wymaga okresowej kalibracji zgodnie ze specyfikacją wytwórcy.

Szczelina nie może być zbyt duża, bo wtedy iskra nie przeskoczy pomiędzy elektrodami świecy, ani nie może być zbyt mała ponieważ wtedy świeca zostałaby szybko zarzucona (zespawana), czyli obie elektrody zostałyby połączone np. opiłkiem metalu co uniemożliwia przeskok iskry, a co za tym idzie zapalenie mieszanki paliwo-powietrznej.

Każda świeca ma swoją tzw. wartość cieplną. Jest to zdolność świecy zapłonowej do odprowadzania nadmiaru ciepła i utrzymania jej elementów w optymalnym zakresie temperatur. Rozróżniamy tu:

świece zimne - mające duże zdolności do odprowadzenia ciepła - są one stosowane częściej w silnikach chłodzonych powietrzem, oraz w silnikach o dużym wysileniu (wysokie obroty pracy, duża moc jednostkowa silnika - cześciej w silnikach dwusuwowych z uwagi na zwiększoną emisję ciepła)
świece gorące - mają ograniczone zdolności do odprowadzenia ciepła - są stosowane w silnikach wolnoobrotowych, zwłaszcza o małym wysileniu, najczęściej czterosuwowych, chłodzonych cieczą.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_zap%C5%82onowa



© 2019 http://mpp.katowice.pl/