Temat dla facetów - mechanika samochodowa

w poważnych napraw. Jeśli o nasze auto zadbamy tak, jak należy, będziemy się nim cieszyć o wiele dłużej i unikniemy konieczności wymiany go na inny model. Często o wiele lepiej będzie regularnie naprawiać i dbać o nasze auto, niż

Temat dla facetów - mechanika samochodowa

Posiadanie samochodu to nie tylko jazda

Sprawny samochód to podstawa komfortowego i bezpiecznego podróżowania, ale także gwarancja uniknięcia dodatkowych problemów i kosztów poważnych napraw. Jeśli o nasze auto zadbamy tak, jak należy, będziemy się nim cieszyć o wiele dłużej i unikniemy konieczności wymiany go na inny model. Często o wiele lepiej będzie regularnie naprawiać i dbać o nasze auto, niż wciąż kupować kolejne samochody i zmieniać je jak rękawiczki. Gdy odpowiednio zajmiemy się naszym pojazdem, będziemy pewni, że nie zaskoczy nas żadna usterka i nie zostaniemy unieruchomieni daleko od domu. Warto więc od czasu do czasu wybierać się do mechanika i fundować naszemu autu przeglądy techniczne.


Urządzenie biegu jałowego

Urządzenie biegu jałowego pozwala na wzbogacenie mieszanki w momencie kiedy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym. Podczas biegu jałowego silnika, kiedy kierowca nie naciska na pedał przyspieszenia przepustnica jest prawie całkowicie zamknięta. Pozostaje tylko niewielka szczelina dla przepływu dawki mieszanki pozwalającej utrzymać obroty silnika na poziomie 800-900 obr/min. Prędkość przepływu powietrza jest na tyle mała, że z rozpylacza znajdującego się w gardzieli nie jest podawana wystarczająca ilość paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. Kanalik, którego ujście znajduje się w przelocie gaźnika, tuż przy brzegu zamkniętej przepustnicy, pozwala na wzbogacenie mieszanki. W położeniu spoczynkowym przepustnicy powietrze płynie z największą prędkością koło jej brzegów co powoduje zasysanie paliwa z kanalika urządzenia biegu jałowego. W momencie kiedy przepustnica zacznie się otwierać prędkość powietrza spadnie w rejonie przepustnicy (powiększy się przekrój kanału powietrznego w tym miejscu) a wzrośnie w rejonie gardzieli. Dlatego paliwo przestanie wypływać z kanalika wzbogacającego mieszankę, a pracować zacznie główna dysza w zwężce.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik


Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)
Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy



© 2019 http://mpp.katowice.pl/