Tekst o budowie

Dodane: 23-01-2017 08:22
Tekst o budowie doosan części

Kopanie

Każda budowa obiektu usytuowanego na ziemi wymaga tak zwanych prac ziemnych. Najczęściej konieczne jest wykopanie odpowiednio dużej dziury w ziemni lub przemieszczenie dużych mas ziemi. Czasami trzeba też wyrównać teren.

Oczywiście można takie prace wykonać za pomocą narzędzi ręcznych - sprawdzi się to przy budowie altanki ogrodowej ale już choćby budowa domu znacznie przerasta możliwości jednego człowieka. Dlatego używa się koparek - kilka godzin i głęboki wykop pod fundamenty domu jest gotowy.

Tak samo jest z drogami. Ręcznie to można się pobawić w weekend i zrobić podjazd do garażu. Obecnie wszystkie drogi są budowane z użyciem wszelkich rodzajów maszyn budowlanych - od koparek i spycharek po maszyny transportowe.


Podział spycharek

Podział spycharek
Podział spycharek ze względu na zastosowany ciągnik

gąsienicowe
kołowe
z ramą sztywną
przegubową

Rodzaje spycharek ze względu na lemiesz

czołowe (lemiesz ustawiony prostopadle do kierunku ruchu)
bocznie przechylne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy)
segmentowe (na końcach lemiesza montowane dodatkowe ściany boczne)
czołowe skośne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie poziomej)
specjalne (z koszem zasypowym, karczowniki, z dodatkowymi układami regulacji, ze ślimakiem wzdłużnym, układem wibracyjnym lub impulsowym)
skośne (lemiesz ustawiony bokiem do kierunku jazdy, umożliwia boczne przemieszczanie urobku)
uniwersalne (możliwość ustawienie lemiesza w pozycjach skośnej, czołowej i przechylonej)

Podział spycharek ze względu na sposób sterowania lemieszem

hydrauliczne
mechaniczne


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Podwozie gąsienicowe

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka



© 2019 http://mpp.katowice.pl/