Sprawny samochód - to nie tylko kwestia bezpieczeństwa

rezystorów i pamięć EPROM. Rezystancja potencjometru była sterowana sygnałem z mikroprocesora i mogła zmieniać się od 10 k? do 1 M?. Potencjometr kosztował 10 dolarów. Amerykańska firma Xicor wyprodukowała pierwsze potencjometr

Sprawny samochód - to nie tylko kwestia bezpieczeństwa

Historia potencjometru

W roku 1986 w USA firma Milpitas zapoczątkowała produkcję potencjometrów sterowanych cyfrowo. Na monolitycznej płytce układu oznaczonego E2POT znajdowała się sieć rezystorów i pamięć EPROM. Rezystancja potencjometru była sterowana sygnałem z mikroprocesora i mogła zmieniać się od 10 k? do 1 M?. Potencjometr kosztował 10 dolarów.

Amerykańska firma Xicor wyprodukowała pierwsze potencjometry EEPOT w roku 1987 wykorzystując technologię NMOS. Pomimo dużego poboru energii, znalazły szereg zastosowań i przyjęły się na rynku. W roku 1992 wprowadzono drugą generację potencjometrów elektronicznych, wykonanych w technologii CMOS, co pozwoliło na znaczne zmniejszenie poboru prądu. W roku 1995 pojawiły się układy o niskim napięciu zasilania (3V). Dalszym krokiem było pojawienie się układów trzeciej generacji, charakteryzujących się mniejszymi szumami i jeszcze mniejszym poborem mocy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Jakie części zamienne warto stosować w autach?

naprawy samochodów zdarzają się każdemu, jednak nie wszyscy z nas wiedzą jak należy podchodzić do takich czynności, aby były one wykonane prawidłowo. W każdym przypadku konieczna może być oczywiście inna czynność, jednak każdorazowo trzeba będzie zatroszczyć się o pewne niezbędne elementy, które pomogą nam uzyskać pożądany przez nas efekt. Jednym z najważniejszych czynników, które będą miały na to wpływ, są oczywiście odpowiednie części zamienne do naszych pojazdów i zdecydowanie w każdym przypadku należy wybierać tylko te sprawdzone, pochodzące od najlepszych producentów. Decydując się na takie elementy, zyskamy pewność, że cała naprawa przebiegnie bez komplikacji a nasze auto zachowa sprawność na długi czas.


Funkcjonowanie dmuchawy śrubowej

Zasada działania

Dwa elementy śrubowe o wzajemnie uzupełniających się asymetrycznych profilach zamykają, a następnie sprężają powietrze znajdujące się pomiędzy nimi. Powietrze jest progresywnie sprężane podczas każdego obrotu. Wtłaczane powietrze wypełnia przestrzeń znajdującą się przed tłokami śrubowymi. Podczas obrotu wirników wlot powietrza zamyka się, więżąc określoną ilość powietrza. Wirniki kontynuują obrót, zmniejszając objętość pomiędzy żłobkami śrub a obudową. Zazębianie się wirników trwa do momentu, kiedy powietrze zostanie wypchnięte do otworu wylotowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa



© 2019 http://mpp.katowice.pl/