Silniki spalinowe i ich "obudowy"

ednak przed wydaniem im prawa jazdy odbyć odpowiedni kurs, który zakończony zostanie odpowiednim egzaminem. Dlatego zdobycie prawa jazdy nie jest takim łatwym zadaniem i musi wiązać się z poniesieniem pewnych kosztów finansowych o

Silniki spalinowe i ich

Kurs na prawo jazdy

Wyrabianie prawa jazdy jest obecnie bardzo często praktykowane. Dzieje się tak dlatego, że stale przybywa osób zainteresowanych posiadaniem prawa jazdy. Muszą one jednak przed wydaniem im prawa jazdy odbyć odpowiedni kurs, który zakończony zostanie odpowiednim egzaminem. Dlatego zdobycie prawa jazdy nie jest takim łatwym zadaniem i musi wiązać się z poniesieniem pewnych kosztów finansowych oraz sporym zaangażowaniem ze strony kursanta. W przeciwnym razie będzie miał on problem ze zdobyciem prawa jazdy. Czasami zdarza się również, że dopiero po odebraniu prawa jazdy nowy użytkownik dróg dokonuje zakupu samochodu. Na szczęście może korzystać z pomocy fachowców w dziedzinie motoryzacji, którzy pomogą mu w dokonaniu wyboru najlepszego dla niego samochodu.


Początki motoryzacji sięgają okresu

Historia motoryzacji w Polsce (1900-1939)
Policjant kieruje ruchem w Warszawie, listopad 1939

Początki motoryzacji sięgają okresu sprzed I wojny światowej. W Warszawie w przededniu wybuchu wojny było zarejestrowanych 400 samochodów. Między poszczególnymi zaborami wyraźne były różnice w jakości dróg, jak i w zasadach ruchu drogowego (przykładowo w Austro-Węgrzech obowiązywał ruch lewostronny).

W 1924 było w Polsce 7500 samochodów, w 1927 16 0002, w 1929 29 4233, w 1931 27 0002, w 1935 24 8213. W okresie międzywojennym liczba automobilów w Polsce wzrosła do ponad 40 000, co jednak nadal stawiało Polskę na dalekiej pozycji pod względem ilości samochodów (należy pamiętać, że wówczas około 70% wszystkich samochodów na świecie znajdowało się w USA). Na przeszkodzie rozwojowi motoryzacji stała bardzo słaba jakość ówczesnych dróg, jak też mała zamożność społeczeństwa. Zaczęła się rozwijać komunikacja autobusowa, jednak kryzys gospodarczy w latach 1929?1935 spowodował pewien regres w motoryzacji, przykładem tego zjawiska może być liczba taksówek, która przed wybuchem II wojny światowej nie zdołała przekroczyć stanu z roku 1929.

W drugiej połowie lat dwudziestych wprowadzono w Warszawie sygnalizację świetlną, a w pewnym momencie liczba aut w stolicy osiągnęła liczbę 3500. Znaki drogowe w Polsce pojawiły się w 1927 r., jednak prawidłowa jazda była wówczas egzekwowana jedynie w obrębie miast4. Pierwsze stacje benzynowe w Polsce (zwane pompami) pojawiły się w 1924 w Warszawie (wcześniej benzynę kupowało się w aptekach i składach chemicznych). Na słabo zaludnionych, wielkich obszarach Kresów jeszcze w latach 30. rzadka sieć stacji benzynowych uniemożliwiała normalne korzystanie z samochodu5.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Motoryzacja


Niewielkie części samochodowe

W sprzedaży dostępne są różne części samochodowe i narzędzia potrzebne podczas naprawy samochodu. Najwięcej osób kupuje śrubki samochodowe oraz niewielkie części samochodowe. Różne śrubki będą potrzebne podczas przeprowadzania drobnych napraw, podobnie jest z niewielkimi częściami samochodowymi. Dlatego każdy domowy majsterkowicz, który dobrze zna się na samochodach na pewno posiada na swoim wyposażeniu sporą ilość części samochodowych, które wykorzystuje podczas przeprowadzania drobnych napraw. Takie części zwykle są bardzo tanie, dlatego mogą być często kupowane i przechowywane w dowolnym miejscu. Najczęściej jednak umieszczane są one w garażach lub pomieszczeniach gospodarczych. W przeciwnym razie będą przeszkadzały innym domownikom.



© 2019 http://mpp.katowice.pl/