Nie potrzebujesz tradycyjnego biura

wania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizac

Nie potrzebujesz tradycyjnego biura

Obowiązek stosowania instrukcji kancelaryjnych

Wszystkie państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne wytwarzające materiały archiwalne mają obowiązek posiadania i stosowania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizacyjne. Instrukcja kancelaryjna jest określona rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. ? dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy. Dla innych podmiotów ? nie objętych rozporządzeniem ? instrukcje kancelaryjne, po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym, na mocy ustawy archiwalnej podlegają zatwierdzeniu przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych za pośrednictwem dyrektora właściwego archiwum państwowego. Uzgadnianie i zatwierdzanie ich ma na celu czuwanie, by powstające akta narastały w sposób właściwy, zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi. Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.

Instrukcję kancelaryjną tworzy się ? w przypadku podmiotów nie objętych rozporządzeniem ? przede wszystkim na podstawie regulaminu organizacyjnego danej jednostki. Instrukcję kancelaryjną zatwierdza do użytku kierownik jednostki; w przypadku jednostek państwowych i samorządowych po uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna


Sprawdź ofertę przed wyborem

Obecnie, na wirtualnym rynku możemy znaleźć naprawdę mnóstwo ofert dotyczących prowadzenia wirtualnej biurowości. Prowadzenie biura w Internecie często jest o wiele bardziej opłacalne dla przedsiębiorcy między innymi ze względu na zmniejszenie lub znaczne zniwelowanie kosztów związanych z wynajmem powierzchni biurowej, więc nic dziwnego, że wiele osób decyduje się na takie rozwiązanie. Dlaczego trzeba szczególnie sprawdzać dostępne na rynku oferty? Konieczność taka wynika przede wszystkim z tego, że aktualne oferty zajmujących się taką działalnością firm znacznie mogą od siebie odbiegać, a nie wszystkie wirtualne biura działają na takiej samej zasadzie. Dlatego też w związku z tym warto przejrzeć wiele ofert i dopiero później dokonać ostatecznego wyboru.


Specyfika pracy w wirtualnym biurze

Usługi takie, jak wirtualne biura, stają się coraz powszechniejsze wraz z tak dynamicznym rozwojem nowoczesnych technologii, jaki możemy dziś zaobserwować. Praca w wirtualnym biurze dla wielu osób jest bardzo przyjemna z uwagi na między innymi jasny podział obowiązków. W takim miejscu pracuje zwykle wielu specjalistów z różnych dziedzin - począwszy od księgowych a skończywszy na informatykach. Oczywiście, do jednych z kluczowych zadań, jakie musi wykonać osoba zajmująca się wirtualnym biurem jest wprowadzanie wielu danych do panelu, znajdującego się najczęściej na stronie internetowej, do której klient ma dostęp przez całą dobę. Pomimo to dla wielu osób taka praca jest dość zajmująca i interesująca.



© 2019 http://mpp.katowice.pl/