Męskim okiem - o serwisowaniu aut

ść rzadko, a między nimi popsuć może się wiele rzeczy w naszym aucie. Jeśli więc zależy nam na tym, by było ono sprawne odraz dobrze nam służyło, warto postarać się o dodatkowe przeglądy, które zorganizujemy samodzielnie. W tym ce

Męskim okiem - o serwisowaniu aut

Komu powierzyć auto do naprawy?

Regularne przeglądy samochodu to oczywiście nałożony przez prawo obowiązek. Nikt z nas ich nie uniknie, jednak każdy wie, że odbywają się one dość rzadko, a między nimi popsuć może się wiele rzeczy w naszym aucie. Jeśli więc zależy nam na tym, by było ono sprawne odraz dobrze nam służyło, warto postarać się o dodatkowe przeglądy, które zorganizujemy samodzielnie. W tym celu należy udać się do warsztatu samochodowego lub mechanika, który sprawdzi dla nas najważniejsze elementy samochodu i oceni ich stan. Być może dana część jest już zużyta i lada moment ulegnie awarii? Lepiej wiedzieć o tym zawczasu, niż narażać się na dodatkowe problemy, gdy dojdzie do awarii auta.


Dlaczego naprawy serwisowe są kosztowne?

Jeśli obawiamy się wysokich kosztów napraw samochodu w warsztacie, powinniśmy zastanowić się, skąd właściwie biorą się cen oferowanych tam usług. W każdym przypadku nie płacimy jedynie na poświęcony nam czas, lecz także za profesjonalne umiejętności doświadczonych osób, a także za wykorzystanie konkretnych sprzętów, jakich nikt z nas z pewnością nie ma w domu. Na cenę usług warsztatowych składa się wiele czynników, jednak w zamian za wysokie koszty, możemy oczekiwać bardzo profesjonalnej obsługi oraz gwarancji, że usterka zostanie naprawiona kompleksowo. Takiej gwarancji nie zapewnimy sobie sami, gdy podejmiemy się własnoręcznej naprawy, więc zdecydowanie lepiej będzie zapłacić nieco więcej w serwisie samochodowym, niż narażać się na zbędne ryzyko.


Czym jest silnik z czterema suwami?

Silnik czterosuwowy ? silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym wykorzystywany w samochodach, ciężarówkach, motocyklach oraz wielu innych maszynach. Nazwa odnosi się do czterech faz działania:

wpływu powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej,
sprężenia,
pracy,
wydmuchu spalin.

Cykl obejmuje dwa obroty wału korbowego, co jest równoważne czterem ruchom posuwisto-zwrotnym tłoka w jednym cyklu roboczym. Ponieważ suw pracy przypada na dwa obroty wału korbowego silnik czterosuwowy teoretycznie ma dwukrotnie mniejszą moc niż silnik dwusuwowy, gdzie praca użyteczna przypada na jeden obrót wału korbowego. W praktyce jednak dobra wymiana ładunku, wyższe ciśnienie sprężania sprawiają, że moc ta jest niewiele mniejsza niż w dwusuwie.

Silnik czterosuwowy ma zawsze zawory (wyjątkiem jest silnik z rozrządem tulejowym - spotykany dziś sporadycznie), przez co wymaga rozrządu - w efekcie jego konstrukcja jest bardziej złożona niż silnika dwusuwowego. Silnik czterosuwowy nie wykazuje strat w paliwie (z uwagi na rozrząd zaworowy) i łatwiej niż silnik dwusuwowy spełnia normy czystości spalin. Stąd obecnie zdecydowana większość spalinowych silników tłokowych pracuje w obiegu czterosuwowym - wyjątkiem są silniki najmniejsze (silniki modelarskie, do motorowerów, najmniejszych skuterów, jak i silniki największe (np. wodzikowe do napędu statków, do napędu niektórych spalinowozów) - gdzie dominuje obieg dwusuwowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy



© 2019 http://mpp.katowice.pl/