Kilka słów o rezultatach treningu z suplementacją

Dodane: 10-08-2016 09:40
Kilka słów o rezultatach treningu z suplementacją Dobrze jest wspierać się w spocie, suplementy typu impact whey protein poprawiają rezultaty wysiłku fizycznego. Parę słów o sporcie.

Brak suplementacji i dieta

Dobre efekty bez odżywek- to możliwe, ale pewnych substancji nie dostarczymy w diecie w takiej ilości jaka jest potrzebna przy intensywnym treningu. Dlatego nie poleca się intensywnie trenować bez wspomagania odżywkami i suplementami.

Dobra i zbilansowana dieta oczywiście pomaga i jest bardzo istotna, ponieważ nic nie zastąpi takiej diety. Ale odżywki i suplementy jak sama nazwa wskazuje mają uzupełniać pewne niedobory , a nie dostarczać je w 100%. Na każdej odżywce znajdziemy zapis, ze suplement nie może być stosowany jako zamiennik zdrowej i zbilansowanej diety. I dobrze jest o tym pamiętać.


Suplementacja po treningu- Wikipedia

Po treningu

Po wysiłku należy przyjmować węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym (węglowodany szybko przyswajalne - cukry proste). Ich stosowanie uzupełnia starty glikogenu mięśniowego. Niedostateczne uzupełnienie diety aminokwasami czy węglowodanami może w krótkim czasie doprowadzić do katabolizmu mięśni, co prowadzi do zaniku masy mięśniowej.

Ogólnie przyjętą zasadą jest, że bezpośrednio po treningu przyjąć należy odpowiednio dużą dawkę węglowodanów (od 50g do nawet 150g), szybko wchłanialnego białka w postaci izolatu lub hydrolizatu białka serwatkowego (od 25g do 45g) oraz kreatynę (od 5g do 10g). Osoby ćwiczące wyjątkowo ciężko powinny także przyjmować porcję aminokwasów rozgałęzionych BCAA lub glutaminy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Suplement_(kulturystyka)


Najtrudniejsze są początki...

W związku z nowym rokiem wiele osób wybiera się na siłownię, w styczniu są wręcz oblegane. Oczywiście część z ludzi zaczynających swoja przygodę z siłownią szybko z niej zrezygnuje a różnych powodów. Z pewnością część z nich 'odpadnie' z powodu braku nadzoru trenera, co często kończy się przetrenowaniem lub kontuzjami.

Dla początkujących polecam zasięgnąć porad bardziej doświadczonych znajomych lub trenera. Trening personalny przez miesiąc pomoże nam oswoić się z używanym sprzętem oraz pozwoli uniknąć ewentualnych kontuzji.



© 2019 http://mpp.katowice.pl/