Dla aktywnych: suplementy i odżywki

Dodane: 28-07-2016 11:35
Dla aktywnych: suplementy i odżywki Jednym z silnie rekomendowanych rodzajów suplementów jest białko serwatkowe. Takie białko można nabyć np. w białko serwatkowe sklep.

Podział odżywek białkowych

Samych odżywek białkowych jest dużo rodzajów i typów. Dzielą się na materiał z którego zostało pozyskane samo białko i mamy tutaj białka zwierzęce, najczęściej wołowe oraz roślinne (tutaj dominuje soja). Różne źródła białek dostarczają innych aminokwasów do mięśni i wszystko zależy od tego czy jesteśmy weganami, czy odżywiamy się bez ograniczeń.

Kolejną kategorią podziału białek jest podział ze względu na wchłanialność, a raczej jej tempo. Wolno wchłanialne białka, które stosuje się jak antykataboliczne środki oraz uzupełnienie diety w białka. Mamy tutaj np. izolaty białka mleka, białka sojowe, owoalbuminę itd. No i sa jeszcze białka szybkowchłanialne i tutaj króluje białko serwatkowe głównie izolaty i hydrolizaty.


Jakie odżywki na początek...

Odżywki dla sportowców to temat rzeka: suplementy przed treningiem, po i w trakcie. Naturalne białka serwatkowe, kreatyna, glutamina itp. Dla laika to naprawdę czarna magia- jak się w tym wszystkim połapać?

Jeżeli zaczynamy naszą przygodę z treningami warto zasięgnąć porad u stałych bywalców siłowni lub personelu. Warto też przejść kilka treningów indywidualnych po okiem trenera, który w cenie usługi ustali dla nas dietę na kilka tygodni i podpowie jakie suplementy stosować.

Oczywiście nie zawsze będziemy mieli taka potrzebę- przecież odżywki to dodatkowy koszt, a sam karnet na siłownię potrafi nadszarpnąć niejeden budżet.


Sklepowe izotoniki

Izotoniki w sklepach kuszą intensywnymi kolorami, wysportowanymi sylwetkami na etykietach i rzeko dobrym działaniem na nasze ciało. Niestety znaczna większość to przesłodzone napoje o zawartości kilku minerałów i soli.

Zamiast sklepowych napojów tego typu warto przyrządzić je sobie samemu- w domowym zaciszu. Składniki i końcowy smak można dostosować do własnych preferencji. Ja polecam izotonik z miodem, cytryną, imbirem i oczywiście solą morską. Świetnie nawodni nasz organizm i uzupełni sporo potrzebnych soli mineralnych. Można też użyć wysoko mineralizowanej wody, co tylko poprawi skład naszego napoju.



© 2019 http://mpp.katowice.pl/